Zastosowanie aluminium w samochodach ciężarowych

Samochody ciężarowe klasy 8 (czyli z ładownością do 15 ton) składają się dziś średnio z 500 kg aluminium. Gdzie materiał ten znajduje szczególne zastosowanie?

Kabina: przednie belki przeciwnajazdowe, bagażniki dachowe, relingi, belki tablicy rozdzielczej, konstrukcje drzwi, ramy łóżek oraz stoliki.
Podwozie: kolektory wysokociśnieniowe i hydrauliczne, wsporniki, zaczepy do naczep, boczne belki przeciwnajazdowe.
Układ przeniesienia napędu: pierścienie wentylatora, kolektory, listwy paliwowe, przewody olejowe, obudowy w elementach przyczep i naczep, kadłubach silników, głowicach, miskach olejowych, chłodnicach i wymiennikach ciepła, ramach zawieszenia, felgach, obręczach kół, obudowach wspomagania układu kierowniczego, zaciskach hamulcowych i in.

Przejście na elementy aluminiowe sprawia, że ciężkie pojazdy użytkowe stają się lżejsze, co pozwala obniżyć koszty i zmniejszyć ślad ekologiczny, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Wszystko wskazuje więc na to, że rola aluminium w przemyśle motoryzacyjnym nieustannie będzie rosła.

 

Artykuł powstał przy współpracy z Sapa Group Poland

sapa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>